Uitgebreide Starterskit

Maak een professionele indruk met de essentiële documenten die elke beginnende coach nodig heeft

De uitgebreide starterskit met daarin alle belangrijke documenten kant en klaar voor gebruik!

Een succesvol bedrijf vraagt om een professionele aanpak. Het vraagt om heldere en professionele communicatie en het vermogen om de ‘zakelijke’ kant van je praktijk te managen.

Dat geldt dubbelop voor coaches want een groot deel van je werk bestaat uit communicatie.

En hoe je met je cliënten communiceert voordat het werk begint (en ook na de coaching) heeft een grote invloed op hoe je cliënten je zien.

Je zou uren kunnen besteden aan het creëren van het perfecte intake formulier. Dagen besteden aan het zoeken of creëren van algemene voorwaarden en complete opdrachtbevestigingen. En zelfs jaren bezig zijn met het opzetten van een goed lopend systeem zodat alle trajecten geheel soepel en zonder vervelende fouten verlopen.

Sommige coaches blijven hiermee worstelen…

Maar de belangrijkste zakelijke gereedschappen die elke startende coach nodig heeft, staan kant en klaar op je te wachten.

Een goed begin is het halve werk

Als dé coach voor beginnende coaches is het mijn doel om jou te ondersteunen terwijl jij je droom waarmaakt om te schitteren als coach. Eén van de prioriteiten die daarbij om de hoek komt kijken is het beschikbaar stellen van elk stuk gereedschap dat jij nodig hebt om succesvol te zijn.

Daarom heb ik met mijn jarenlange praktijkervaring deze templates gemaakt en online gezet in een prettige leeromgeving met video’s, PDF voorbeelden en aanpasbare documenten in Microsoft Word.

  • Deze templates zullen je helpen om veel tijd te besparen.
  • Om je coachingstrajecten nog soepeler te laten verlopen.
  • En je een houvast geven met je dagelijkse werkzaamheden.
  • En het allerbelangrijkste: ze zullen je helpen om ervoor te zorgen dat je interactie met je cliënten een professionele indruk creëert.

Maak gebruik van deze templates en je zult weten welke vragen je tijdens de intake het beste kunt stellen. Je zult niet zelf een evaluatieformulier hoeven samen te stellen. En je hebt vanaf je eerste dag als coach direct een factuur klaar voor gebruik!

Kortom, je kunt een deel van je business automatiseren zodat je meer tijd overhoudt om te schitteren als coach!

Klik hier voor toegang tot de uitgebreide starterskit*

Welke waardevolle documenten staan allemaal tot jouw beschikking?

Maak direct een professionele indruk

Het eerste contact met de klant heeft een enorme invloed op de rest van je communicatie. Dit begint bij je intakegesprek.

  • Intake formulier
    Alle trajecten starten met een intakegesprek of kennismakingsgesprek. Daarin wil je als eerste contact maken met de ander. Vervolgens wil je graag de situatie van de cliënt helder krijgen en tenslotte wil je dat je je allebei uitspreekt: “in hoeverre hebben we vertrouwen in een fijne maar ook doelgerichte samenwerking?”
  • Opdrachtbevestiging en algemene voorwaarden
    Je hebt het intakegesprek gevoerd met je (toekomstige) cliënt. En als dat goed is verlopen en jullie hebben beide vertrouwen in een fijne maar ook doelgerichte samenwerking, maak je voor de cliënt een opdrachtbevestiging. Daarin komt het doel van het traject duidelijk terug en geef je een idee van de aanpak en werkwijze. Ook de praktische zaken als tijdsduur, locatie en tarief moeten hierin duidelijk terugkomen. Door duidelijke algemene voorwaarden heb je iets om op terug te vallen als de samenwerking toch niet zo loopt als verwacht/afgesproken.
  • Doelen Vastleggen
    In de offerte heb je al het doel omschreven wat jullie in het intakegesprek hebben geformuleerd. Dat doel is van belang om iets te hebben om naar toe te streven, om successen te kunnen vieren of te leren wat er nog nodig is om het doel te behalen.

De kracht van structuur – versterk je coachingstrajecten

Heldere coach- en streefdoelen voorzien je trajecten van een structuur. Dit geeft zowel jou als je cliënt een concrete houvast. Aan het einde van het traject wordt het resultaat direct duidelijk met een reflectieverslag.

  • Coachdoelen
    In de offerte heb je al het doel omschreven wat jullie in het intakegesprek hebben geformuleerd. Dat doel is van belang om iets te hebben om naar toe te streven, om successen te kunnen vieren of te leren wat er nog nodig is om het doel te behalen.
  • Streefdoelen
    Het idee voor dit document werd geboren door een traject waarbij een cliënt met lood in haar schoenen steeds vertelde dat wat ze zich had voorgenomen, niet was gelukt. Ze wilde tijdens de eerstvolgende vergadering het woord nemen, maar ze liet steeds haar ‘kans’ voorbij gaan, om verschillende redenen.
  • Reflectieverslag
    Reflecteren neemt in ons vak een grote rol in. Jij als professionele coach zal continu reflecteren: wat is mijn focus, waar zit mijn ruis, wat is er nodig, waar moet ik meer, waar moet ik minder, welke rol neem ik in, tot welke rol word ik uitgenodigd door de cliënt enz. enz. Voor, tijdens en na onze coach gesprekken zal er een moment van reflectie zijn, soms meer uitgebreid en soms wat korter.

Professionele afronding van het traject

Met de evaluatieformulieren creëer je een structuur voor een goede doelgerichte feedback! Dit voorziet je van inzichten en groeimomenten en maakt tevens duidelijk wat je teweeg hebt gebracht voor je cliënt (en eventuele opdrachtgevers).

  • Evaluatie door cliënt
    Ook in een coachtraject ga ik in gesprek met de cliënt over het ‘naderende einde’;-) Het helpt je cliënt met afronden om op tijd te praten over het ‘hoe straks verder’.
  • Evaluatie door opdrachtgever
    Eerder schreef ik over de evaluatie door de cliënt zelf. Over het algemeen heb je als coach vaak wel een idee hoe de cliënt het traject heeft ervaren. Ik vind het persoonlijker altijd een stuk spannender als ik het evaluatieformulier van de opdrachtgever terug krijg.
  • FactuurHet verschil tussen een hobby en een bedrijf is de factuur die je verstuurd. Zo werkt het in elk geval voor mij. Als het goed is heb je helemaal in het begin een prijs afgesproken waarvoor jij je waardevolle werk verricht. En daar staat het versturen van een factuur tegenover.

Jouw templates voor succes

Succesvolle coaches kennen de waarde van hun tijd. Ze verdienen hun inkomen met coaching, niet met administratieve bezigheden en het maken van formulieren.

En met deze templates hoef jij geen minuut meer te verspillen met het opnieuw uitvinden van formulieren en documenten voor een coach traject.

En nu het echte goede nieuws…

De documenten in de uitgebreide starterskit zijn het resultaat van mijn lessen en ervaring als coach voor coaches. Maar ik wil het je niet moeilijk maken om deze templates te kunnen gebruiken.

Dus… normaal kost de uitgebreide starterskit €327,-

Maar om je verder vooruit te helpen kun je de volledige kit, met video’s, voorbeeld-PDF’s en aanpasbare Word-documenten aanschaffen voor maar €87,- ex. btw. Je houdt een jaar toegang tot al het materiaal en alles is direct te downloaden en te gebruiken.

En als bonus krijg je GRATIS twee extra documenten erbij:

  • Offerte coachtraject voor de Opdrachtgever.
    Als je met een opdrachtgever werkt, is het niet voldoende om een opdrachtbevestiging via de e-mail te sturen. Vaak moet een tekenbevoegde zijn handtekening zetten voordat je het traject in gang kunt zetten. Dit document bevat een begeleidende brief, een offerte en de algemene voorwaarden.
  • Vernieuwde Algemene Voorwaarden
    Deze zijn opgesteld door een jurist en bevatten voorwaarden voor de meest voorkomende samenwerkingen: online programma’s, workshops, 1-op-1 coaching etc.

Liefs, Divera van der Elst

Dé coach voor beginnende coaches

Klik hier voor toegang tot de uitgebreide starterskit*

*Je wordt direct doorgestuurd naar de betaalpagina, zodat je daarna direct toegang krijgt tot al het materiaal.

 p.s. en niet vergeten, de wereld wacht op jou om te schitteren!